Accept Reject

Wicanders presenteert tijdens Domotex een volledig vernieuwde portfolio

Accept Reject

Wicanders, het premium merk van Amorim Revestimentos, zal aanwezig zijn tijdens Domotex, een vakbeurs die jaarlijks gehouden wordt in Duitsland. Hier worden vele innovaties getoond, met speciale nadruk op de volledige herstructurering van de merkportfolio. Tijdens de 150ste verjaardag van Wicanders, het merk met het meest uitgebreide assortiment kurkvloeren, vernieuwt het merk haar focus op Hydrocork en lanceert het de nieuwe collectie Wood Essence. De reorganisatie van de verschillende productlijnen van Amorim Revestimentos is een gevolg van een strategische herbezinning, gebaseerd op uitgebreid marktonderzoek. Dit onderzoek benadrukte de noodzaak om het merk dichter in de buurt te brengen van haar beoogde klant, of dat nu in de retail is of op de markt voor eindgebruikers.

Accept Reject

Daarom wordt de merkencommunicatie van Wicanders opgebouwd rond drie pijlers: welzijn, kurk en geschiedenis.

“Welzijn” is de doelstelling van het merk, een voordeel dat niet gebonden is aan ruimtelijke kenmerken. De merkwaardepropositie wordt ontwikkeld voor elk gebied, particulier dan wel commercieel, en legt de nadruk op gezond en “zorgeloos leven”, in combinatie met het genieten van een Wicanders-vloer. “Kurk” is de kern van het merk en haar producten, zowel vanwege het duurzame karakter als de toegevoegde waarde die het materiaal levert. De derde pijler, “Geschiedenis”, versterkt de emotionele verbinding met de doelgroep. Het houdt verband met het feit dat het merk nog altijd een familiebedrijf is dat al meer dan een eeuw op de markt kennis verzamelt, waardoor het zich onderscheidt van andere, anonieme concurrenten.

Accept Reject

De rebranding van het merk op de klant heeft geleid tot een nieuwe organisatie van de productportfolio, gebaseerd op het normale keuzeproces van een vloer waarbij meestal wordt uitgegaan van het dessin. Daarom zijn Kurk, Wood en Stone het eerste keuzeniveau geworden, gevolgd door de sterkteklasse en andere kenmerken (zoals gebruik, duurzaamheid, prijs en anderen).

Naast deze reorganisatie blijft Wicanders zichzelf onderscheiden via innovatie en de continue presentatie van nieuwe producten op de markt. In deze context investeert Amorim Revestimentos 12 miljoen euro in versterking van de productiecapaciteit van watervaste producten, en producten met een beperkte dikte.

Accept Reject

Als resultaat van deze investering presenteert Wicanders Hydrocork Wide tijdens de Domotex van dit jaar. Hoewel bekende producteigenschappen zoals beperkte dikte, eenvoudig legproces en watervastheid behouden blijven, worden er in deze collectie ook nieuwe afmetingen geïntroduceerd - 1225x195x6mm - in lijn met de markttendens en vraag naar bredere vloerdelen.

De aanwezigheid van het merk tijdens de Domotex wordt tevens benadrukt door de lancering van de nieuwe collectie Wicanders Wood Essence, volgend op een investering van 2 miljoen euro in de allernieuwste digitale druktechnieken waarbij de printresolutie aanzienlijk toeneemt tot 1000 dpi.

Accept Reject

Het resultaat van deze inzet op nieuwe digitale printtechnologie is een collectie van 14 nieuwe dessins, een getrouwe reproductie van houtdessins met een mate van realisme die nog nooit eerder vertoond is. De nieuwe collectie wordt gepresenteerd als lange vloerdelen (1830x185x11,5mm) met kleuren die variëren tussen natuurlijk en vergrijsd. Deze collectie zet tevens sterk in op duurzaamheid, waarbij het dessin direct op het kurk geprint wordt in plaats van op een PVC of een andere laag.

Este campo e obrigatorio